Som alla företagare vet är marknadsföring mycket viktigt för att synliggöra verksamheten mot kunderna. Om man inte syns så finns man inte, enligt den gamla marknadsföringsregeln som alltid är aktuell. Dock är det inte helt lätt att avgöra vilka strategier man som företag ska ha när det handlar om att på bästa sätt nå sina kunder och för att behålla sina befintliga. Idag finns det dock mängder av lösningar som inte behöver kosta en förmögenhet; samtidigt som företaget får maximal exponering för sina satsade slantar. Något att överväga är reklamprodukter av olika slag, där särskilt tygpåsar är en av de produkter som verkligen ligger i tiden.
Varför just tygpåsar? Detta är en toppenprodukt av flera anledningar. Till att börja med; en påse är en otroligt användbar gåva i en mängd olika situationer. När den dessutom är gjord av slitstarkt tyg innebär det att den kan användas i princip oändligt antal gånger. Mottagaren som får påsen kan använda den på shoppingturen på stan, eller bara ner till den lokala mataffären. Eftersom du som företagare har försett denna reklamprodukt med din företagslogga, innebär det att ditt företag får en mycket stor exponering när tygpåsen bärs runt i olika sammanhang.
Genom att ge bort en tygpåse med tryck på exempelvis en mässa får du direkt stor spridning av företagets budskap till mässans alla besökare – som i sin tur rimligen genererar fler besök i din monter. I detta sammanhang kan du självklart också passa på att fylla tygpåsen med information om ditt företag; broschyrer, produktblad och annat som du gärna vill skicka med dina besökare. På så sätt blir det lättare för besökaren, som ju är en potentiell kund, att komma ihåg mötet med ditt företag på mässan. Besökaren kommer sedan regelbundet att påminnas om detta genom användning av tygpåsen.
Att ge bort en påse av tyg visar också på ett miljöansvar. Påsar av plast är onekligen ute och ger ingen vidare profilering av företaget, medan tyg visar att man bryr sig om miljön. Tygpåsen använder man i det närmaste i ett oändligt antal gånger, medan en plastpåse ofta slängs efter första användningen. Tygpåsen andas alltså hållbarhet, på flera olika sätt. Det är definitivt en sådan produkt som du vill ska synas ute på stan med företagets logga på. Ta det gärna som en vana att förse dina tilltänkta kunder med en sådan tygpåse när du besöker dem för bearbetning. Detta kommer dessutom ses som generöst och ger genast en positiv bild av bolaget och dess verksamhet.
Det finns en rad olika varianter av tygpåsar i olika kulörer och utföranden. Tänk på att välja en kulör som kontrasterar tillräckligt mycket mot din logga, så att den framträder så bra som möjligt.